NÅR DU SKAL ANNONCERE
HVORDAN BEDST NÅ UD?
Du kan frit bruge nedenstående materiale i dit arbejde. Alle dokumenter skal redigeres før brug til jeres sammenhæng, men kan måske give inspiration og overblik over, hvordan det er bedst gribe PR an hos jer.
Billeder siger mere end 1000 ord, så sørg for at få fat i nogle gode billeder til din PR. Når du skriver en pressemeddelelse til aviser og og andre medier, så vær opmærksom på at skrive PRESSEMEDDELELSE i din overskrift og så emnet bagved. Du skal præsentere din begivenhed som en interessant nyhed, så læser og avis, har lyst til at udgive din nyhed. Skriv aldrig ‘jeg’ og store tillægsord. Annonceringen skal være nøgtern, saglig og dog spændende. Fx: “GOSPELROOTS LÆGGER HOVEDET PÅ BLOKKEN Det er første gang GospelRoots optræder for så mange mennesker, men korlederen er fortrøstningsfuld: “Vi har øvet intenst nu, og nu må det bære eller briste,” fortæller korets korleder Bente Bent.”
Nogenlunde sådan, også selv om du selv er korlederen. Så behøver avisen ikke redigere det store, og du får informationerne ud, som du havde tænkt dig det. Sæt de vigtigste nyheder øverst: Arrangement, tid og sted. Slut af med kontaktinfo og hvor man evt. kan købe billetter + hjemmesidereference.
God fornøjelse!